بهترین رژیم برای کاهش وزن کدام است؟

رژیم برای کاهش وزن؟ بهترین کدام است؟ مسلمأ شما هر کتاب رژیم غذایی را که انتخاب کنید، ادعا میکند تمام جواب های شما در مورد کاهش وزن را جواب می دهد و با روشی که ارائه می دهد، شما را به کاهش وزن مطلوب می رساند. به عنوان مثال برخی ادعا می کنند مهم این است که کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید ، برخی دیگر رژیم های کم چربی را پیشنهاد می کنند. در حالی که برخی دیگر حذف کربوهیدرات ها را تجویز می کنند. با این اوصاف، چه چیزی را باید باور کنید؟ بهترین رژیم برای کاهش وزن کدام است؟ اگر شما هم به دنبال جواب این پرسش که بهترین رژیم برای کاهش وزن کدام است؟ مقاله را تا انتها در دایتون بخوانید…

 

انواع راه حل های کاهش وزن

انواع راه حل های کاهش وزن:

حقیقت این است که هیچ راه حل “یک اندازه، متناسب، و یکسانی ” برای کاهش وزن وجود ندارد. آنچه که برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخصی دیگر مؤثر نباشد ، زیرا بدن ما بسته به ژنتیک و سایر فاکتورهای سلامتی به غذاهای مختلف پاسخ های متفاوت می دهد. بنابراین شما برای یافتن روش مناسب کاهش وزن برای خودتان، احتمالاً به زمان، صبر ، تعهد و شاید امتحان کردن روش های مختلف رژیم درمانی نیاز دارید تا در نهایت راه و روش مناسب با توجه به شرایط تان را پیدا کنید.

 

به عنوان مثال، در حالی که برخی از افراد به خوبی به شمارش کالری یا روشهای محدود کننده پاسخ می دهند ، برخی دیگر بهتر است که در برنامه ریزی برای کاهش وزن خود از آزادی بیشتری برخوردار باشند. آزاد بودن در اجتناب از غذاهای سرخ شده یا حذف کربوهیدراتهای تصفیه شده می تواند در آنها موفقیت بیشتری ایجاد کند.. بنابراین ، اگر رژیم غذایی که برای شخص دیگری کار می کند برای شما مؤثر نباشد ، نباید ناامید شوید. و اگر رژیم غذایی انتخاب کرده اید که بیش از حد محدود کننده است و نتوانستید با آن کنار بیایید، خودتان را ضرب و شتم نکنید. روش های کاهش وزن متفاوتی را امتحان کنید تا درنهایت ، روش مناسب تان را پیدا کنید و آن را برای همیشه حفظ کنید.

 

و همیشه به یاد داشته باشید: اگر چه که برای کاهش وزن هیچ راه حل آسانی وجود ندارد ، اما اقدامات زیادی می توان برای داشتن یک رژیم سالم و جذاب انجام داد تا در نهایت رابطه شما را با غذاهای مغذی و انتخاب های سالم بیشتر کند.

 

چهار استراتژی کاهش وزن محبوب:

 

به منظور کاهش وزن کالری را کاهش دهید

1. به منظور کاهش وزن کالری را کاهش دهید

برخی از متخصصان بر این باورند که مدیریت موفقیت آمیز وزن شما به یک معادله ساده بستگی دارد: اگر کالری کمتری از آنچه که می سوزانید دریافت کنید، وزن شما کاهش می یابد و دچار کاهش وزن می شوید. به نظر آسان می رسد، درست است؟ پس چرا کاهش وزن خیلی سخت است؟

 

جواب این است که کاهش وزن به مرور زمان یک رویداد خطی نیست. هنگامی که کالری را کاهش می دهید ، ممکن است مثلاً چند هفته اول به خوبی وزن کم کنید. اما بعد از آن روند کاهش وزن شما کند و در نهایت متوقف می شود. شما به همان تعداد کالری می خورید اما به هیچ وجه وزن کم نمی کنید. دلیل این واقعه چیست؟ به این دلیل است که هنگام کاهش وزن ، علاوه بر کم شدن و سوزاندن بافت چربی، آب و بافت های ماهیچه ای بدن هم که بافت های فعال بدن ما هستند، تا حدی از بین می روند. که به همین دلیل متابولیسم بدن شما که کاملأ به بافت های فعال ماهیچه ای وابسته است،،کند می شود. بنابراین ، برای ادامه کاهش وزن هر هفته ، باید کالری دریافتی تان را کم و کمتر کنید. به کاهش کالری ادامه دهید.

کالری همیشه کالری نیست. به عنوان مثال ، خوردن 100 کالری شربت ذرت با فروکتوز بالا ، می تواند تأثیر متفاوتی نسبت به خوردن 100 کالری کلم بروکلی داشته باشد. زیرا با خوردن 100 کالری شربت احساس سیری نمی کنید ولی با خوردن 100 کالری کلم بروکلی سیر می شوید.

در ضمن ما همیشه برای رفع گرسنگی غذا نمی خوریم. ما همچنین برای آسایش یا از بین بردن استرس به مواد غذایی متوسل می شویم که می تواند به سرعت هرگونه برنامه کاهش وزنی را مختل کند.

 

حذف کربوهیدرات ها یک روش عملی برای کاهش وزن است

2. حذف کربوهیدرات ها یک روش عملی برای کاهش وزن است:

یک روش متفاوت برای کاهش وزن، حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی است. که در آن کالری غذاها زیاد مدنظر قرار نمی گیرد. دلیل این امر هم به نقش ویژه هورمون انسولین در بدن بستگی دارد.

در واقع هنگامی که غذایی می خورید ، کربوهیدراتهای موجود در غذا به عنوان گلوکز وارد جریان خون شما می شوند و برای اینکه سطح قند خون خود را کنترل کنید ، بدن قبل از سوختن چربی ناشی از یک وعده غذایی ، همیشه اول گلوکز را می سوزاند.

حتما بخوانید:کته گوجه مدیترانه ای

 

اگر یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات (مثلا مقدار زیادی ماکارونی ، برنج ، نان یا سیب زمینی سرخ کرده) می خورید ، بدن شما انسولین را آزاد می کند تا بتواند در هجوم این همه گلوکز به خون شما کمک کند. انسولین علاوه برتنظیم سطح قند خون ، دو کار را انجام می دهد: اول اینکه باعث می شود سلولهای چربی شما از انتشار چربی به عنوان سوخت جلوگیری کنند (زیرا اولویت آن سوزاندن قند خون است). دوم اینکه سلولهای چربی بیشتری را هم ایجاد می کند تا جایگاهی برای ذخیره هر چیز دیگری را که بدن نمی تواند بسوزاند، ایجاد کند.. نتیجه این است که شما افزایش وزن پیدا می کنید و بدن شما برای سوختن به سوخت بیشتری احتیاج ، بناپیدا می کند،بنابراین بیشتر می خورید. از آنجا که انسولین فقط کربوهیدرات ها را می سوزاند ، شما هوس کربوهیدرات می کنید و بنابراین چرخه شرور مصرف کربوهیدرات و افزایش وزن آغاز می شود.

بنابراین استدلال رژیم های کم کربوهیدرات این است که شما باید با کاهش کربوهیدرات ها این چرخه را بشکنید.

 

بیشتر رژیم های کم کربوهیدرات جایگزین کربوهیدرات ها را پروتئین و چربی قرار می دهند ، که خود این کار، می تواند تأثیرات منفی در دراز مدت بر سلامتی شما داشته باشد.پس در نظر داشته باشید که اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات را امتحان می کنید ، می توانید با انتخاب گوشت بدون چربی ، ماهی و منابع پروتئین گیاهی ، لبنیات کم چرب ، و خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز و غیره ، این خطرات را کاهش داده و مصرف چربی های اشباع و ترانس را محدود کنید.

 

 

وزن شما کاهش می یابد اگرچربی را کاهش دهید

 

3.وزن شما کاهش می یابد اگرچربی را کاهش دهید:

امروزه به هر فروشگاه مواد غذایی که وارد می شویم، روی محصولات کم چرب، تبلیغ زیادی می کنند: اگر نمی خواهید چاق شوید ، چربی نخورید. با خوردن میان وعده های کم چرب ، لبنیات و غذاهای بسته بندی شده کم چرب وزن خود را کاهش دهید. اما واقعیت این است که پس چرا رژیم های کم چربی کارساز نبوده اند و روز به روز برآمار چاقی اضافه می شود

جواب این است که همه چربی ها بد نیستند. چربی های سالم یا “خوب” در واقع می توانند به کنترل وزن شما و همچنین مدیریت روحیه شما کمک کنند. به جای رژیم های سخت عادات خود را تغییر دهید.

امروزه فرایند کاهش وزن به یک تجارت پیچیده تبدیل شده است. واضح است که آنچه می خوریم بر سلامت و نیز وزن ما اثر می‌گذارد. اما تقریبا تمام افرادی که تا به حال برای کاهش وزن تلاش کرده اند می دانند که این امر به سادگی صحبت کردن در مورد آن نیست.

اکثر ما می‌دانیم سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی از کیک و کلوچه سالم‌تر هستند. حتی می توانیم تمام روز در مورد مضرات شکر چربی و نشاسته زیاد و خواص آنتی اکسیدان های سبزیجات صحبت کنیم. اما اینها هیچ کدام از خوشمزه گی کیک و کلوچه کم نمی‌کند و ما هنوز میل به مصرف آنها داریم.

حتما بخوانید:رژیم غذایی پالئولتیک چیست؟

بیشتر رژیم های کاهش وزن فقط به شما در مورد انواع غذاهایی که باید یا نباید بخورید می‌گویند اما اینکه چرا و چگونه باید این کار را انجام داد ، معمولاً مغفول باقی می ماند. اگرچه داشتن آگاهی‌های تغذیه‌ای بسیار مهم است اما این فقط یک قطعه کوچک از پازل کاهش وزن می باشد. راز و رمز اصلی موفقیت در دانستن ریشه رفتارها و انگیزه هاست به عبارت ساده تر می توان گفت رژیم غذایی از مغز شما آغاز می شود نه از بشقاب غذایتان.

 

محدودیت قدرت اراده در زمینه کاهش وزن

4.محدودیت قدرت اراده در زمینه کاهش وزن:

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ما انسان ها آنقدر که می پنداریم بر روی تصمیم های تغذیه ای خود کنترل نداریم.  تصور ما این است که هر زمان که بخواهیم می‌توانیم از قدرت اراده خود استفاده کنیم و مثلاً به جای همبرگر، سالاد سفارش دهیم. اما باید اذعان کنیم که خودکنترلی پدیده‌ای نیست که بتوانیم به راحتی آن را خاموش و روشن نماییم. در واقع می‌توان گفت فرآیند تصمیم‌گیری به ویژه هنگامی که با غذا مواجه می‌شویم, بسیار پیچیده‌تر از آن است که تصور می شود. به طور تقریبی ۲۰ درصد از کالری مصرفی روزانه ما توسط مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درست مانند آنچه در ماهیچه‌ها اتفاق می‌افتد، مغز نیز وقتی مکرراً برای تصمیم گیری ها مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است دچار خستگی در این امر شود. تصمیم گیری های مکرری که در طول روز انجام میدهیم، مغز ما را خسته می‌کند و برای تجدید قوا نیاز به انرژی مجدد دارد. افزایش قندخون، این انرژی را فراهم می‌کند و معمولاً یافتن یک غذای سالم برای افزایش قند خون بسیار مشکل‌تر از یک غذای سریع و شیرین نظیر کیک و کلوچه است.

 

حتما بخوانید: رژیم کتوژنیک و کاهش وزنی ناپایدار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *