ماکارونی با سس مدیترانه ای

ماکارونی ایرانی با سس مدیترانه ای

ماکارونی با سس مدیترانه ای ، ماکارونی با سس گوجه یا سس گوشت غذایی بسیار دلچسب و محبوب است که از کوچک تا بزرگ، ورزشکار و کارمند، همه دوست اش دارند و جایگاه ویژه ای در فرهنگ ما ایرانی ها دارد. لذا ما در دایتون برآن شدیم تا این غذای دلچسب را به صورتی بسیار سالم، آسان و مغذی با نام ماکارونی ایرانی با سس مدیترانه ای در اختیار شما سلامت جویان قرار دهیم .

 

 

ماکارونی ایرانی با سس مدیترانه ای

خصوصیات و تاریخچه ماکارونی:

تاریخچه پیدایش ماکارونی بر می گردد به قرن ها پیش در شبه جزیره ای ایتالیایی که وسایل زیادی برای پخت و پز در اختیار نداشتند و ماکارونی را چون بر خلاف نان به تخمیر و پخته شدن احتیاجی نداشته، روی کار آوردند.

این ماده غذایی نشاسته ای، در حد متوسطی پروتئین دارد که البته پروتئین آن به علت عدم وجود اسید آمینه لیزین، کامل نیست و ارزش بیولوژیکی بالایی ندارد. اما چون معمولأ آن را کسی به تنهایی استفاده نمی کند، و معمولأ با گوجه و پنیر و گوشت، ترکیب می شود، ترکیب اسید آینه ای آن کامل شده و از پروتئین آن به نحو ایده آلی در بدن جهت ساخت عضله استفاده می شود. پس ماكارونی یك غذای پایه و اصلی برای ورزشكاران محسوب می شود.

همانطور که گفته شد، این ماده غذایی نشاسته ای است اما نشاسته آن از نوع پیچیده است که سهل الهضم نبوده یعنی سطح قند خون را به سرعت بالا نمی برد. لذا افراد دیابتی و چاق هم می توانند به طور کنترل شده از آن استفاده کنند.

حتما بخوانید: ته چین مدیترانه ای

ماکارونی بهترین منبع برای افزایش وزن است

 ماکارونی بهترین منبع برای افزایش وزن است:

ماکارونی سرشار از کربوهیدرات است و به افزایش وزن کمک می کند. هر صد گرم حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات دارد و بهترین منبع برای افزایش وزن سالم است.

ماکارونی سرشار از کربوهیدرات است و به بدن انرژی می دهد. مصرف ماکارونی می تواند، سطح سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، و شمارا فعال نگه می دارد و ضعف وبی حالی را کاهش می دهد.

 

مواد لازم برای تهیه ی ماکارانی

مواد لازم برای تهیه ماکارونی:

  • ماکارونی۴۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده بوقلمون۲۰۰ ب گرم
  • فلفل دلمه‌ای خرد شده یک عدد
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
  • سس مایونز چیلی سه قاشق غذا خوری
  • پیاز بزرگ یک عدد عدد
  • قارچ خرد شده۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی یک عدد
  • نمک، به مقدار کم
  • روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

 

مرحله اول آماده سازی ماکارانی با سس مدیترانه ای

طرز تهیه ماکارانی با سس مدیترانه ای:

مرحله اول آماده سازی:

گوشت بوقلمون را شسته و چرخ کنید

قارچ را در آب خیسانده، سپس با پارچه تنظیف آنها را پاک کرده و درنهیت آبکشی و خرد کنید

فلفل دلمه را شسته و خرد کنید

گوجه را شسته و سپس در مخلوط کن میکس کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه ماکارانی با سس مدیترانه ای

مرحله دوم طرز تهیه:

یک عدد پیاز بزر را در مخلوط کن یا با گوشت کوب برقی حسابی له کنید.

گوشت بوقلمون و نمک را به آن اضافه کنید و حسابی ورز دهید تا مخلوط شوند.

این مخلوط را در ماهیتابه چدنی نسوز روی حرارت بگذارید و به آنها 2 تا 3 قاشق غذاخوری سس مایونز چیلی و 2 تا 3 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی خانگی اضافه کنید.

بعد از آنکه آب آن کشیده شد، قارچ و فلفل دلمه و گوجه میکس شده را به همراه 1 تا 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون ا اضافه کنید و بگذارید تا کمی جا بیفتند و وقتی قوام آن به حد خورشت غلیظ ولی شل رسید، از روی حرارت یردارید.

در همین حین ماکارونی را بدون شکستن در یک قابلمه بزرگ حاوی آب در حال جوشیدن بریزید و چیزی مثل نمک یا روغن اضافه نکنید. بگذارید تا کمی نرم و قابل انعطاف شوند. سپس آبکشی کنید.

کف یک قابلمه متوسط را چرب کنید و یک ردیف سیب زمینی یا نان لواش قرار دهید.

سپس ماکارونی و سس گوشت را لایه لایه بریزید، در نهایت نصف لیوان آب اضافه کنید و روی شعله با حرارت بالا قرار دهید تا بخار کند. سپس شعله را بسیار کم سو کنید و به مدت 1 ساعت، بگذارید تا به آرامی دم بکشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *