ته چین مدیترانه ای

ته چین مدیترانه ای

ته چین مدیترانه ای ، از آنجایی که در فرهنگ ایرانی پلو، خورشت‌های اصیل و خوراک‌های مجلسی جایگاه مهمی دارد. ما هم بر همین اساس در دایتون سبکی به اسم استایل شرقی اما به روش کاملأ مدیترانه ای یعنی استفاده از بهترین سبک غذایی دنیا کتاب آشپزی منحصر به فردی را تدوین کرده ایم . باشد که روزی شاهد سلامتی و طول عمر هموطنان مان باشیم.

 

 

 

ته چین مدیترانه ای

ته چین های زعفرانی، پای ثابت خانه‌های ایرانی هستند اما بسیاری از طرفداران این غذا، تهیه ته چین را با استفاده از مواد غذایی ناسالم مثل کره، زرده تخم مرغ، ماست پرچرب و روغن بسیار زیاد طبخ می کنند. اما خبر خوب این است که ما در این دستور پخت ویژه ته چین را به روشی متفاوت و البته که بسیاااار لذیذ و سالم به شما آموزش می دهیم پس نگران نباشید! ما همه فوت و فن‌های آماده کردن ته‌چین حرفه‌ای را برایتان توضیح می‌دهیم.

 

مواد لارم برای تهیه ته چین مدیترانه ای

دایتون

 

 

 

 

 

 

 

طرز تهیه ته چین مدیترانه ای

طرز تهیه ته چین مدیترانه ای مجلسی

مرحله اول آماده سازی:

اول از همه باید بدانید، برای سالم پختن، مرحله تهیه موادغذایی تازه و با کیفیت و سپس آماده سازی آنها اهمیت خیلی بالایی دارد. پس دست به کار شوید…

سینه مرغ یا هر پرنده دیگری که دوست دارید را قبل از شستن چربی گیری کنید. یعنی تمامی چربی های قابل رؤیت را از لابه لای بافت گوشت در بیاورید. سپس آنها را با آب سرد بشویید و تکه تکه کنید.

پیاز را پوست بکنید و بشویید اما خرد نکنید.

تخم مرغ ها را بشویید و در ظرفی بشکنید.

زرشک را بشويید و با یک قاشق مربا خوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری مربای گل محمدی و خلال پسته و بادام و پوست پرتغال شیرین شده خیلی کم تفت دهید.

گرانول فلفل سیاه، گرانول سیر، زعفران و ماست کم چرب همزده را به مقدار مورد نیاز آماده کنید.

 

طرز تهیه ی ته چین مدیترانه ای

مرحله دوم:

سینه کامل بک عدد مرغ یا بوقلمون را با یک عدد پیاز متوسط سالم، دانه های فلفل سیاه نسابیده، گرانول سیر، کمی نمک به مدت نیم ساعت در زود پز یا یک ساعت در قابلمه تا جاییکه حسابی مغز پخت و نرم شوند بپزید. گوشت مرغ را از استخوان بیرون بیاورید و با قیچی آشپزخانه تکه تکه کنید.

به برنج ایرانی را که از قبل خیسانده اید، به اندازه یک بند انگشت آب بریزید و کمی نمک و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بدون بو اضافه کنید و بگذارید تا در پلوپز آب آن کشیده شود.

در همین حین، دو عدد تخم مرغ کامل را به همراه یک و نیم لیوان ماست و 1 قاشق چایخوری زعفران در مخلوط کن حسابی میکس کنید تا کاملأ یکدست شوند.

وقتی آب برنج کشیده شد، در یک ظرف مناسب بزرگ ترجیحأ پیرکس، برنج را با مخلوط ماست، قاطی کنید.

حالا کف پلو پز را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کنجد بدون بو چرب کنید و یک لایه برنج یک لایه گوشت، یک لایه زرشک و در نهایت یک لایه دیگر برنج بریزید، کمی با دست فشار دهید و به مدت یک ساعت در پلو پز بپزید.

حالا با خیال راحت و با آرامش ته چین را برگردانید و با زرشک فراوان تزئین کنید. نوش جان….

 

حتما بخوانید: نوشابه های گازدار و حقایقی درباره ی آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *