پودینگ آووکادو مدیترانه ای به سبک استایل شرقی

پودینگ آووکادو

پودینگ آووکادو مدیترانه ای یکی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین انواع دسر پودینگ‌ها هستند. پودینگ یک دسر قدیمی فرانسوی الاصل است که بسته به نوع ترکیبات استفاده شده در آن انواع مختلفی دارد. پودینگ آووکادو مدیترانه ای به سبک استایل شرقی ، یکی از سالم ترین آنها است. درواقع شما با تهیه این دسر، نه تنها حس شیرینی را در درونتان ارضاء کرده اید، که فراتر از آن بواسطه مواد غذایی پرخاصیت و منحصر به فرد موجود در این پودینگ آووکادو مدیترانه ای، بدنتان را غنی و سم زدایی کرده اید.به شما پیشنهاد می‌کنیم این دسر را حتما امتحان کنید زیرا اعتقاد ما در دایتون بر این است که غذا باید از هر لحاظ چه سلامتی، چه طعم و مزه، خاطره ای بی نظیرو رضایتی تمام عیار برای شما به ارمغان بیاورد. پس دست به کار شوید و این پودینگ آووکادو مدیترانه ای به سبک استایل شرقی را تهیه و نوش جان کنید…

 

پودینگ آووکادو مدیترانه ای به سبک استایل شرقی

آووکادو از آنجایی که یک میوه نرم با هضم آسان است، برای تهیه انواع پودینگ ها و دسرهای سالم مناسب می باشد. این میوه شگفت انگیز دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و همینطور کاهش وزن است. در مطالعات دیده شده میوه آووکادو دارای چربی ها غیر اشباع سالم است که باعث کاهش اشتها شده و برای لاغری و کاهش وزن بسیار کمک کننده و مفید می باشد. اگر هر روز از میوه آووکادو استفاده کنید علاوه بر کاهش وزن، شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن شما هم کاهش بیشتری پیدا می کند و زودتر لاغر می شوید. آووکادو همچنین دارای فیبر بالا و کربوهیدرات بسیار کم است که به کاهش وزن کمک می کنند.

بافت این دسر بسیار نرم و با قوام و غلیظ است. البته توجه داشته باشید که در پودینگ آووکادو از زرده تخم مرغ و نشاسته که عوامل غلیظ کننده پودینگ هستند، استفاده نمی شود. در واقع خود میوه آووکادو به دلیل بافت نرم و خامه ای که دارد، عامل غلظت دهنده این دسر است.

 

مواد لازم برای تهیه پودینگ آووکادو مدیترانه ای

مواد لازم برای تهیه پودینگ :

  • 2 عدد آووکادوی رسیده
  • 3 تا 5 قاشق غذاخوری پودر شکلات
  • 2 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • 50 گرم خرمای هسته گرفته له شده
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • یک‌چهارم فنجان عسل
  • افزودنی‌های اختیاری
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری دارچین
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری هل
  • یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز
  • 2  قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
  • نصف موز رسیده

طرز تهیه پودینگ آووکاد

طرز تهیه پودینگ آووکادو:

مرحله اول- آماده سازی

آووکادو را بشویید، آنها را از وسط به وسیله یک چاقو برش داده و از هم جدا کنید سپس هسته‌ها را جدا کنید. با یک قاشق گوشت آووکادو‌ها را از پوست آن خارج کنید.

خرما را پوست گرفته، هسته آنها را خارج کنید و با قاشق کاملأ له کنید.

مرحله دوم- طرز تهیه

آووکادو، پودر کاکائو، وانیل و نمک را در مخلوط کن بریزید و به مدت 1 دقیقه خوب مخلوط کنید.

سپس 50 گرم خرما را پوست بگیرید و کاملأ له کنید و داخل یک کاسه بریزید، اگر تمایل داشتید، 1 ق غ عسل هم میتوانید اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سپس این مخلوط را به همراه دیگر افزودنی های اختیاری به آووکادو اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه دیگر حسابی مخلوط کنید.

در ادامه اگر مایل بودید کره نارگیل و موز را اضافه کنید. توجه کنید با هر بار اضافه کردن ماده‌ای به مخلوط‌کن ۳۰ ثانیه باید آن را مخلوط کنید. کره نارگیل و موز قوام بیشتری به پودینگ شما خواهد داد.

پودینگ آماده است. در ظرفی مناسب به همراه خامه سرو کرده و نوش جان کنید.

حتما بخوانید: مقاله ی آووکادو فرا میوه ای مغذی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *