عوارض جراحی معده

عوارض جراحی معده

مطمئنأ خیلی از افرادی که به عنوان راهی برای خلاص شدن از چربی های اضافی به فکر جراحی های معده افتاده اند، از عوارض جراحی معده  آن بی خبر اند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، این مقاله را بخوانید.

مقالات دایتون را دنبال کنید .

سندرم دامپینگ بعد از جراحی  معده

سندرم دامپینگ بعد از جراحی  معده :(عوارض جراحی معده)

سندرم دامپینگ رایج ترین عارضه گوارشی بعد از جراحی معده است. خصوصا در بیمارانی که عمل بای پس معده میکنند. که از جمله عوارض رایج آن، نفخ و اسهال،بلع مشکل غذاها،تهوع، عدم تحمل غذایی، کم آب شدن بدن و در مواردی لرزش دست و پا به دلیل افت قند خون است. بیمار بعد از جراحی در هنگام مواجه شدن با هرکدام از این علائم باید به رژیم درمان خود مراجعه کند. رژیم درمان متناسب با نوع جراحی و علائم بیمار رژیم را به گونه ای تنظیم می کند که علائم به حداقل برسند. اما خوب است برای تخفیف علائم بیمار از مصرف هر ماده غذایی شیرین خودداری کند. 30 دقیقه قبل و بعد از خوردن غذا نوشیدنی نخورد. و رژیم غذایی پر پروتئینی را رعایت کند.

 

عوارض جراحی معده

برگشت وزن بعد از عمل معده از عوارض جراحی معده :

عواملی مثل BMI بسیار بالا قبل از جراحی، گشاد شدن مجدد معده، تمایل زیاد به مصرف غذاهای پرکالری، درصد عضلانی کم بدن و سن بالا، ممکن است سبب عدم موفقیت در حفظ وزن کاهش یافته بعد از جراحی گردد. در صورت برگشت وزن، اولین اقدام مراجعه به رژیم درمان و بررسی و شناسایی علت و سپس درمان از طریق رژیم و تغییر سبک زندگی است و بیماران باید بدانند چنانچه قصد جراحی مجدد را داشته باشند، احتمال بروز تمام عوارض مربوط به جراحی از جمله، عفونت، خونریزی و نشت از لوله گوارش چند برابر می شود.

نتیجه گیری برای جراحی معده

بنابراین جراحی معده، یک روش معجزه آسا نبوده و به تنهایی نمی تواند کاهش وزن و حفظ آن در طولانی مدت را تضمین کند و موفقیت طولانی مدت این روش درمانی به تغییر در رژیم غذایی و فعالیت بدنی وابسته است. در واقع اگر فرد بعد از جراحی تغییرات اساسی در شیوه زندگی خود ایجاد نکند، باید منتظر برگشت دوباره وزن باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *