آووکادو فرا میوه ای مغذی

آووکادو

آووکادو فرا میوه ای مغذی ، آووکادو یک میوه بی نظیر است. در واقع آووکادو به دلیل خواص غذایی منحصر به فرد، فراتر از یک میوه است.در حالی که بیشتر میوه ها در درجه اول از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند ، آووکادو منبعی از چربی های سالم است.مطالعات بیشماری نشان می دهند که این مزایا از نظر سلامتی بسیارقدرتمند هستند و آووکادو را به یک فرا میوه مغذی تبدیل کرده اند..در این مقاله قصد داریم تمام مزایای این فرا میوه را که در تحقیقات علمی  اثبات شده اند، برشماریم. پس با ما در دایتون همراه شوید…

 

 

آووکادو فرا میوه ای مغذی

 

آووکادو میوه درخت آووکادو است که از نظر علمی به عنوان Persea americana شناخته می شود.

این میوه به دلیل ارزش غذایی بالا و داشتن طعم خوب و بافت غنی به غذاهای مختلفی اضافه می شود. این روزها ، آووکادو به یک غذای فوق العاده محبوب در بین افراد آگاه به سلامتی تبدیل شده است.

انواع مختلف آووکادو وجود دارد که از نظر شکل و رنگ متفاوت هستند – از گلابی شکل تا گرد و از سبز تا سیاه. آنها همچنین می توانند از (220 گرم) تا (1.4 کیلوگرم) وزن بگیرند.

محبوب ترین نوع آووکادو Hass است که گلابی تمساح نامیده می شود، گلابی شکل است و دارای پوستی سبز و پرزدار مانند تمساح است.گوشت زرد-سبز داخل میوه خورده می شود ، اما پوست و دانه آن دور ریخته می شود.

آووکادو بسیار مغذی است و حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

 

مهمترین مواد مغذی در 100 گرم آووکادو :

ویتامین کا، فولات، ویتامین سی، ویتامین دی، پتاسیم همچنین این مقدار آووکادو حاوی 160 کالری انرژی، 15 گرم چربی سالم، 2 گرم پروتئین و 9 گرم کربوهیدرات است که 7 گرم آن فیبر می باشد. بنابراین فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص دارد. پس یک میوه کم کربوهیدرات است. آووکادو فاقد کلسترول، سدیم و چربی های اشباع است و به همین دلیل بسیار مورد پسند و توصیه متخصصین تغذیه و رژیم درمانی قرار گرفته

محتوای پتاسیم آووکادو از موز هم بیشتر است

محتوای پتاسیم آووکادو از موز هم بیشتر است:

پتاسیم ماده مغذی مهمی است که متأسفانه بیشتر افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند..این ماده مغذی به حفظ شیب الکتریکی در سلول های بدن کمک می کند و عملکردهای مهم مختلفی را ارائه می دهد.

مطالعات متعددی نشان می دهد که مصرف زیاد پتاسیم با کاهش فشار خون مرتبط است ، فشار خون یک عامل خطر اصلی برای سکته قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است.

 

آووکادو از نظر پتاسیم بسیار غنی است. است. هر (100 گرم) آووکادو 14٪ از مقدار روزانه توصیه شده پتاسیم را در مقایسه با موز، که یک غذای پر پتاسیم به حساب می آید و10 ٪ (RDA) را تأمین می کند، برای بدن فراهم می کند.

 

با اسیدهای چرب اشباع نشده ضامن سلامت قلب، بارگذاری شده است:

آووکادو یک ماده غذایی پرچرب است.در حقیقت ، 77٪ کالری موجود در آن از چربی است و آن را به  یکی از چرب ترین غذاهای گیاهی موجود تبدیل کرده است.

البته نه همه نوع چربی.اکثر چربی های موجود در آووکادو اسید اولئیک است – یک اسید چرب اشباع نشده که همچنین مؤلفه اصلی روغن زیتون می باشد و اعتقاد بر این است که عمده مزایای سلامتی آن  را هم بر عهده دارد.

اسید اولئیک با کاهش التهاب همراه بوده و اثرات مفیدی بر ژنهای مرتبط با سرطان دارد .چربی های موجود در آووکادو نسبت به اکسیداسیون ناشی از گرما نیز مقاوم هستند و روغن آووکادو را به یک انتخاب سالم وعاقلانه برای پخت و پز تبدیل می کنند.

آووکادو منبع فیبراست

 

 منبع فیبراست:

آووکادو فرا میوه ای سرشار از فیبر است:

این ماده گیاهی غیر قابل احتراق است که می تواند به کاهش وزن ، کاهش چربی و قند خون کمک کند، با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها در ارتباط است.

یک وعده (100 گرم) آووکادو 7 گرم فیبر را در خود جای داده است که 27 درصد از نیاز روزانه را تأمین می کند.حدود 25٪ فیبر موجود در آووکادو محلول است و 75٪ آن غیر محلول می باشد.فیبرهای محلول برای تغذیه باکتری های مفید که برای عملکرد بهینه بدن بسیار مهم هستند ضروری اند.

خوردن آووکادو می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد:

بیماری های قلبی شایعترین علت مرگ در جهان هستند. کلسترول ، تری گلیسیرید ، شاخص های التهابی و فشار خون، با افزایش خطر بیماری های قلبی در ارتباط اند.

درهشت مطالعه کنترل شده روی نمونه های انسانی، اثرات آووکادو را در برخی از این عوامل خطر بررسی شده است.این مطالعات نشان داده اند که آووکادو می تواند میزان کلسترول کل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد:

تری گلیسیرید خون را تا 20٪ کاهش داده.

کلسترول LDL را تا 22٪ کاهش داده.

کلسترول HDL (خوب) را تا 11٪ افزایش داده.

 

افرادی که آووکادو می خورند، سالم تر هستند

افرادی که آووکادو می خورند، سالم تر هستند:

بررسی داده های 17.567 شرکت کننده در نظرسنجی NANS در ایالات متحده نشان داد،مصرف کنندگان آووکادو بسیار سالم تر از افرادی هستند که این میوه را نمی خورند.در واقع آنها مصرف مواد مغذی بسیار بالاتری داشتند، و عوامل خطر سندرم متابولیک که مهمترین عامل خطر بیماری های قلبی و دیابت است، هم در آنها کمتر گزارش شد.

افرادی که به طور منظم آووکادو می خورند، همچنین وزن کمتری داشتند ، از BMI کمتری برخوردار بودند و چربی شکمی نیز به طور قابل توجهی در آنها کمتر بود. آنها همچنین سطح بالاتری از کلسترول HDL “خوب” داشتند.

چربی های آووکادو کمک به جذب بهتر مواد مغذی دیگر می کنند:

وقتی صحبت از مواد مغذی می شود ، تنها میزان مصرف مهم نیست بلکه باید بتوانید این مواد مغذی را جذب کنید – آنها را از دستگاه گوارش و بدن خود منتقل کنید ، جایی که بتوان از آنها استفاده کرد.بعضی از مواد مغذی محلول در چربی هستند ، به این معنی که بدن برای استفاده و حمل آنها را باید با چربی ترکیب کند. به عنوان مثال، ویتامین های A ، D ، E و K همچنین آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها محلول در چربی هستند ،.

یک مطالعه نشان داد که اضافه کردن آووکادو یا روغن آن به سالاد یا سالسا می تواند باعث افزایش جذب آنتی اکسیدانی از 2.6 تا 15 برابر شود.بنابراین ، نه تنها آووکادو بسیار مغذی است ، بلکه می تواند ارزش غذایی سایر غذاهای گیاهی را هم به طرز چشمگیری افزایش دهد.

 

این یک دلیل عالی برای خوردن یک منبع چربی سالم هنگام خوردن سبزیجات است. زیرا بدون آن ، بسیاری از مواد مغذی مفید گیاهان به هدر می روند.

در آووکادو آنتی اکسیدان های قدرتمندی وجود دارد که می تواند از چشمان شما محافظت کند

نه تنها آووکادوها باعث افزایش جذب آنتی اکسیدان ها از سایر غذاها می شود بلکه در خود آن هم آنتی اکسیدان های بسیار زیادی وجود دارد.شامل کاروتنوئیدها ی لوتئین و زاكزانتین، كه برای سلامتی چشم فوق العاده مهم هستند.

 

مطالعات نشان می دهد كه آنها با كاهش خطرآب مروارید و دژنراسیون ماكولا كه در بزرگسالان مسن رایج است ارتباط دارند. بنابراین ، خوردن آووکادو باید در درازمدت به نفع سلامتی چشم شما باشد.

 

آووکادو ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند:

شواهد ی وجود دارد مبنی بر اینکه آووکادو ممکن است در درمان سرطان و پیشگیری از سرطان مفید باشد.می تواند به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک کند.همچنین نشان داده شده است که عصاره آووکادو رشد سلولهای سرطانی پروستات را در مهار می کند.

عصاره آووکادو ممکن است به تسکین علائم آرتریت کمک کند:

آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی است. انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد که غالباً مشکلات مزمنی هستند ومردم تا آخر درگیر می کنند.مطالعات متعدد حاکی از آن است که عصاره های روغن آووکادو و سویا، می توانند استئوآرتریت را کاهش دهند.

خوردن آووکادو در کاهش وزن کمک موثر است

خوردن آووکادو در کاهش وزن کمک موثر است:

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آووکادو یک ماده غذایی دوستدار کاهش وزن است.در یک مطالعه ، افرادی که آووکادو را با یک وعده غذایی میل می کنند ، احساس  سیری بیشتری در مقایسه با افرادی که مصرف نکرده بودند داشتند.

اگر این امر در درازمدت صحیح باشد ، پس وارد کردن آووکادو در رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند که کالری کمتری بخورید و ایجاد عادات غذایی سالم را برای شما راحت تر کند.

آووکادو همچنین از نظر فیبر سرشار است و کربوهیدرات بسیار کمی دارد ، دو ویژگی که به کاهش وزن نیز کمک می کند.

 

آووکادو یک ماده خوشمزه و آسان برای رژیم غذایی شماست :

آووکادو نه تنها سالم نیست ، بلکه فوق العاده خوشمزه نیز هست و با انواع بسیاری از مواد غذایی می توان آن را همراه کرد.

می توانید آنها را به سالاد یا غذاهای دیگر اضافه کنید یا به راحتی آن را با یک قاشق چنگال بزنید و به صورت ساده میل کنید.

بافت خامه ای ، غنی و چربآووکادو آن را برای تهیه دسرهای سالم رژیمی یا انواع اسموتی ها هم مناسب کرده.

پس اگر چنانچه تمایل به خوردن و استفاده از این فرا میوه دارید، اینجا را کلیک کنید و آسانترین و رژیمی ترین دستورهای تهیه آووکادو را در دایتون بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *