سوفله ماهی مدیترانه ای

سوفله ماهی مدیترانه ای

سوفله ماهی مدیترانه ای ، دارای اسیدهای چرب ضروری است. حتمأ همه شما نام امگا 3 را شنیده اید. این ماده حافظه را بهبود می بخشد، به شادابی پوست کمک می کند، برای قلب و عروق مفید است و بینایی را تقویت می کند. همچنین در بارداری ضروری است و به کاهش وزن و چربی خون هم کمک می کند. بیشتر فواید روغن ماهی را می توان به وجود اسیدهای چرب ضروری امگا 3 مانند دوکوزاهگزانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوئیک اسید در آن نسبت داد. انواع مختلفی از ماهی ها که منبع خوبی از روغن ماهی هستند، شامل ماهی ماکرو، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی ساردین، اره ماهی، صدف، ماهی تن و ماهی سالمون میباشند.

اما ماهی را به روش های بسیار متفاوتی میتوان تهیه کرد از آبپز کردن گرفته تا سرخ کردن و … ولی آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم این پروتئین فوق العاده را طوری طبخ کنیم که باب میل کودکان دلبندمان باشد تا هم به رشد قدی و هم ذهنی آنها کمک کنیم. ما امروز تهیه متفاوتی از ماهی را در دایتون برای شما درنظر گرفته ایم که امیدواریم در راستای سالم خوری کمک کننده باشد…

 

سوفله ماهی مدیترانه ای
سوفله ماهی مدیترانه ای و بهبود حافظه،شادابی پوست،مفید برای قلب و…

مواد لازم

  •  تخم مرغ: ۲ عدد
  • نان سبوس دار: یک دوم تکه
  • جعفری تازه: 3 ساقه
  • فیله بخارپز شده ماهی شیر: ۷۵ گرم
  •  نمک و فلفل: به مقدار کم

 

مرحله اول آماده سازی

  • سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید.
  • ماهی را شسته و خرد کنید.
  • جعفری را شسته و خرد کنید

 

مرحله دوم

نان و جعفری را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا ترکیب یک دستی به دست آید. بعد ماهی را همراه با زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. آن را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

 

مراحل آماده سازی سوفله ماهی مدیترانه ای
مراحل آماده سازی سوفله ماهی مدیترانه ای

مرحله سوم

حالا سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که سفت شود و بعد به مخلوط ماهی اضافه کنید و آرام و دورانی هم بزنید تا پف سفیده نخوابد.

 

مرحله چهارم

در انتها مخلوط را داخل دو ظرف نسوزه کمی چرب شده بریزید و در فر به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و پس از این مدت فورأ سروکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *