فواید سیب زمینی (بخش دوم)

فواید سیب زمینی

فواید سیب زمینی بیشمار  است، همانطور که در مقاله قبلی با همین عنوان نیز مطرح کردیم. در همین راستا در نظر داریم تا چند خاصیت دیگر این ماده غذایی را نیز بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 فواید سیب زمینی مفید برای رشد جنین:

یکی از فواید سیب زمینی این است که خانم‌های باردار نیاز زیادی به اسیدفولیک دارند و سیب‌زمینی می‌تواند اسیدفولیک مورد نیاز بدن آنان را تامین کند. جالب است بدانید که اسیدفولیک به رشد بافت‌های جنینی و رشد سلول‌های آن کمک می‌کند.

ضداسترس:

پتاسیمی که در سیب‌زمینی وجود دارد به تعادل آب بدن کمک کرده و باعث گردش مناسب اکسیژن و تنظیم ضربان قلب می‌شود. همچنین سیب زمینی حاوی منیزیم است که نقش مهمی در رفع و کاهش استرس دارد.

ویتامین C:

یکی دیگر ازفواید سیب زمینی این است که حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین C است. این ویتامین برای بهبود عملکرد اعضای بدن لازم و ضروری است. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن‌تان را بهبود بخشیده، پوست سالمی داشته و پرانرژی باشید این ماده غذایی مفید را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

حفظ جوانی پوست:

اگر سیب زمینی را می‌جوشانید آب آن را دور نریزید و از آن به‌عنوان لوسیون پوست استفاده کنید. این محلول باعث تسکین پوست‌های حساس شده و منافذ پوست را تمیز می‌کند. دیگر فواید سیب زمینی وجود ویتامین C موجود در ان است کلاژن ساز و ویتامین E موجود در آن پوست را خوش آب و رنگ می‌کند. علاوه بر این سیب‌زمینی شیرین حاوی آنتوسیانین است که به کاهش چین و چروک و گودی و کبودی زیر چشم کمک می‌کند.

تسکین علائم قاعدگی:

دیگر فواید سیب زمینی این است که علائم پیش از قاعدگی، با مصرف سیب زمینی قابل درمان‌اند. وجود میزان زیادی منگنز و آهن در سیب زمینی به خانم‌ها کمک می‌کند تا مشکلات روحی و جسمی خود در این دوران را کاهش دهند. اگر شما هم از این قبیل مشکلات رنج می‌برید می‌توانید به سیب‌زمینی اعتماد کنید.

مفید برای رشد موها:

بتاکاروتن موجود در سیب‌زمینی، رشد موها را افزایش داده و به شما کمک می‌کند برای همیشه شوره‌ی سر خود را درمان کنید.‌  این است که سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم و آهن است. این مواد معدنی، عملکرد درست بدن و متابولیستم آنزیم‌ها را تضمین می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *