میکروب های روده چطور بر سلامت ما تاثیر می گذارند؟

میکروب های روده

میکروب های روده چطور بر سلامت ما تاثیر می گذارند؟ ،  آیا میدانستید ما میتوانیم تا 2 کیلوگرم میکروب در روده خود داشته باشیم؟ و آیا میدانستید چگونه میکروبایوتای روده می تواند بر سلامت ما تاثیر بگذارد؟

 

میکروب های روده دارای چه خواصی برای بدن ما هستند؟

باکتری های روده عموما در اعمال گوارشی و هضم و جذب نقش دارند. به عنوان مثال بعضی غذاها که در روده و معده ما هضم نمی شوند توسط باکتری های روده هضم خواهند شد. علاو ه بر این آنها توانایی تولید برخی ویتامین ها از جمله ویتامین های گروه B و ویتامین K را هم دارند.

اما آنچه اخیرا به آن توجه شده است، نقش باکتری های روده بر ایجاد چاقی است. که در این مقاله ما به این موضوع خواهیم پرداخت.

نقش باکتری های روده در ایجاد چاقی:

میکروب های روده و چاقیدر روده جنین باکتری وجود ندارد و کاملا استریل است اما به محض تغذیه با شیر روده نوزاد مملو از باکتری خواهد شد. مطالعات نشان می دهد،میکروبیوتای روده نوزاد تغذیه شده با شیر مادر عمدتا از بیفیدوباکتر تشکیل شده که باکتری های دوستدار سلامت هستند. درحالیکه نوزادان تغذیه شده با شیرخشک مقدار کمی از این باکتری ها دارند.

بعلاوه تشکیل باکتری های روده می تواند بر روند وزن گیری افراد اثر بگذا رد. در واقع ژن ها تعیین می کنند که کدام باکتری ها در روده ما زندگی کنند و این باکتری ها می توانند بر وزن افراد تاثیر بگذارند.

میکروب ای روده ووپربیوتیکگروه خاصی از میکروب هایی که در روده زندگی می کنند،می توانند در پیشگیری از چاقی موثر باشند و فراوانی آنها تحت تاثیر ژن های ماست. بنابراین تغییر میکروبیوم روده می تواند هدف جدیدی برای درمان چاقی به شمار برود.

در راستای تغییر میکروبیوتای روده با رژیم غذایی، بعضی غذاها تاثیر گذارند که از جمله مهمترین آنها تغذیه با شیر مادر و مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و پربیوتیک است.

مقاله مربوط به سرطان روده بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *