چگونه لاغر شویم در خانه؟

چگونه لاغر شویم در خانه ؟

چگونه لاغر شویم در خانه از سؤالات رایجی است که این روزها زیاد با آن مواجه می‌شوید. راه‌های خانگی و حتی پزشکی زیادی برای کاهش وزن وجود دارند، اما کاهش وزن در خانه سالم‌ترین راه برای لاغری است. البته باید بدانید که کاهش وزن در خانه به صبر، اراده و انعطاف‌پذیری همراه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و اصلاح سبک زندگی نیاز دارد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در خانه وزن کم کنید، در اینجا چند نکته برای کمک به شما توضیح داده شده‌اند؛ پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا به جواب سؤال چگونه لاغر شویم در خانه برسید.

با چند نکته مهم و کاربردی به تناسب اندام برسید

همان طور که اشاره شد، راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارند، اما همه آن‌ها سالم نیستند؛ حتی رژیم‌های ناگهانی در دراز مدت و کوتاه مدت برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند. پس چگونه لاغر شویم در خانه؟ رعایت چند نکته می‌تواند در این زمینه به شما کمک شایانی بکند.

  • قبل از غذا سالاد بخورید

راه دیگر برای پر کردن شکم قبل از غذای اصلی، خوردن سالاد است. کاهو سرشار از آب است و مقدار قابل توجهی از معده را اشغال می‌کند. خوردن سالاد قبل از غذا، فضای کمتری را برای غذاهای چرب که در ادامه وارد معده می‌شوند، باقی می‌گذارد. همچنین میوه‌ها، سبزیجات و پنیر رنده شده را به سالاد اضافه کنید تا سالادتان خوشمزه‌تر شود. البته توجه داشته باشید که سس سالاد می‌تواند کالری آن را افزایش دهد.

  • همیشه بشقاب کوچک‌تری انتخاب کنید

وقتی در یک بشقاب بزرگ غذا می‌خوریم، بسیار بیشتر از آنچه باید کالری دریافت می‌کنیم. در مطالعه‌ای که روی دو گروه از داوطلبان انجام شد، محققان دریافتند گروهی که بشقاب‌ها و لیوان‌های بزرگ داشتند نسبت به گروهی که بشقاب‌ها و لیوان‌های معمولی داشتند کالری بیشتری مصرف می‌کردند. شاید عجیب به نظر برسد، اما یک بشقاب بزرگ می‌تواند روزانه ۵۲۷ کالری به رژیم غذایی شما اضافه کند.

  • آهسته غذا بخورید

قبل از اینکه مدام بپرسید که چگونه لاغر شویم در خانه؟ از خودتان بپرسید که با چه سرعتی غذا میخورم؟ افرادی که آهسته غذا می‌خورند، همیشه کالری کمتری مصرف می‌کنند و اغلب چاق نمی‌شوند. سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید و اجازه دهید معده کاملاً فرایند هضم را انجام دهد و در طول وعده غذایی احساس سیری کند و به شما کمک می‌کند فقط آنچه بدنتان نیاز دارد بخورید.

یک مطالعه نشان داد که افزایش تعداد دفعات جویدن قبل از بلع، میزان غذای مصرفی را کاهش می‌دهد و به کنترل وزن کمک می‌کند.

  • میوه بخورید

میوه‌ها یک صبحانه خوشمزه و یک وعده غذایی سبک هستند. متخصصان تغذیه مصرف میوه‌های تازه را صبح‌ها تا بین وعده‌های غذایی توصیه می‌کنند. میوه‌ها کم‌ضررترین غذای ممکن برای کاهش وزن و لاغری هستند و همواره توسط متخصصان تغذیه توصیه شده است. میوه‌ها ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند، بنابراین سعی کنید برای کاهش وزن از میوه‌های تازه و طبیعی استفاده کنید.

  • کالری کمتری دریافت کنید

مصرف کالری کمتر یکی از پاسخ‌های چگونه لاغر شویم در خانه است. کلید کاهش وزن موفق، استفاده از یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است. یک رژیم بسیار کم کالری (VLCD) یک برنامه کاهش وزن سریع با کالری بسیار محدود است. متخصصان تغذیه معتقدند رژیم غذایی بسیار کم کالری برای افراد با شاخص توده بدنی (BMI) مناسب است و به دلیل اینکه کالری مصرفی روزانه کمتر از ۸۰۰ کالری است، بنابراین بسیار مهم است که استفاده از این رژیم با نظارت پزشک انجام شود.

  • قبل از وعده غذایی آب گرم بنوشید

یک لیوان آب یخ ممکن است مفید باشد، اما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است آب گرم بنوشید. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از غذا می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر احساس سیری کنید.

  • صبحانه بخورید تا بیشتر وزن کم کنید

چگونه لاغر شویم در خانه را با خوردن صبحانه برطرف کنید. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است و می‌تواند روز شما را روشن کند. افرادی که به طور منظم صبحانه می‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌دهند، بنابراین حتماً هر روز صبح صبحانه بخورید تا متابولیسم بدنتان فعال شود. اما برای صبحانه هر چیزی نخورید، سعی کنید از فیبر و پروتئین در صبحانه برای انرژی پایدار در طول روز استفاده کنید.

  • غذاهای تهیه شده از دانه‌های سفید را حذف کنید

هر چیزی که از دانه‌های سفید تهیه می‌شود وزن اضافه می‌کند، زیرا اکثر آن‌ها به سرعت هضم می‌شوند و از کربوهیدرات‌های با قند بالایی تولید می‌شوند. علاوه بر این، احساس سیری و رضایت نخواهید داشت. این کالری‌های پوچ برعکس چیزی هستند که شما باید برای کاهش وزن سریع خود بخورید.

  • آب زیاد بنوشید

همه ما تشنه می‌شویم، اما نوشیدنی‌های ورزشی، آب میوه‌های قندی یا الکل به اندازه غذا ما را سیر نمی‌کنند. این نوع نوشیدنی‌ها را حذف کنید و آب را جایگزین کنید. آب حاوی کالری و کربوهیدرات نیست. متابولیسم را تسریع می‌کند و ادرار را افزایش می‌دهد که در واقع به شما کمک می‌کند تا آب بیشتری از دست بدهید.

  • وعده‌های غذایی کوچک‌تر را در فواصل منظم مصرف کنید

غذا خوردن در مقادیر کم به طور منظم، می‌تواند ایده خوبی برای پاسخ به چگونه لاغر شویم در خانه باشد. غذا خوردن در مقادیر کم باعث صرفه جویی در مقدار محدودی انرژی می‌شود که معادل نیاز بدن شماست. خوردن در فنجان‌ها یا ظروف کوچک می‌تواند مقدار غذایی که هر بار می‌خورید را کاهش دهد. خوردن شام زودهنگام نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

  • مصرف سبزیجات را افزایش دهید

برخلاف دانه‌های سفید، سبزیجات از کربوهیدرات‌های پیچیده تشکیل شده‌اند که هضم آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و احساس سیری و رضایت عمر طولانی‌تری دارند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تیلاکوئید موجود در اسفناج به جلوگیری از گرسنگی، میل شدید و کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، سبزیجات دارای درصد بالایی از آب هستند که باعث افزایش ادرار برای دفع آب اضافی و در نهایت کاهش وزن می‌شود.

همچنین مطالعه کنید: رژیم لاغری رایگان

  • فست‌فود را حذف کنید

اگر مدام با خودتان فکر می‌کنید که چگونه لاغر شویم در خانه، فست‌فود را حذف کنید! فست‌فود یک راه حل سریع برای زمانی است که عجله داریم، اما در واقع یک غذای ناسالم برای بدن ماست و سرشار از سدیم، کربوهیدرات و چربی است. از گزینه‌های سالم‌تری در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همچنین، ما تمایل به سریع خوردن فست‌فودها داریم. زیرا ایده ما خوردن غذا در بین کارها است که احتمال پرخوری را افزایش می‌دهد.

  • صبح‌ها ورزش کنید

خوب است زمانی که وقت دارید ورزش کنید، اما اگر می‌خواهید در سوزاندن کالری کارآمدتر باشید، سعی کنید صبح‌ها ورزش کنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند بهتر از افرادی که در ساعات دیگر روز ورزش می‌کنند عملکرد دارند.

  • تمرینات هوازی انجام دهید

یک بار در روز ورزش نکنید؛ وقتی از خواب بیدار می‌شوید می‌خواهید متابولیسم خود را در سطح بالایی نگه دارید، بنابراین تمرینات خود را به دوره‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به این ترتیب، بدن شما کالری بیشتری را به طور منظم می‌سوزاند و این کار مدت طولانی‌تر طول می‌کشد.

  • قبل از تمرینات ورزشی قهوه بخورید

برخی از مربیان ممکن است این را به عنوان بهترین گزینه توصیه نکنند، اما اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، کافئین به شما انرژی اضافی می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری ورزش کنید و برای هر تمرین کالری بیشتری بسوزانید.

  • ورزش‌هایی انجام دهید که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند

ورزش در قسمت‌های مختلف بدن باعث بهبود متابولیسم می‌شود. به‌عنوان‌مثال، شنا، دراز و نشست و استراحت روزانه خود را تغییر دهید تا بدنتان احساس نکند که این روال معمول یا طبیعی است. اگر از انجام کارهای روزمره اجتناب کنید، برخی از نواحی بدن ذخیره چربی کمتری خواهند داشت. در عوض یوگا را امتحان کنید. این ورزش به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

  • قارچ مصرف کنید

قارچ‌ها اغلب به عنوان جایگزینی برای گوشت در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند نقشی مشابه در رژیم غذایی شما ایفا کنند، اما جایگزین کم کالری و کم‌چربی‌تری هستند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که گوشت را با قارچ جایگزین می‌کنند در مدت زمان کوتاهی وزن کم می‌کنند، حتی اگر فقط یک بار در هفته مصرف شود.

  • قبل از غذا ماست مصرف کنید

میکرو فلور روده سالم موجود در ماست‌های سالم به جذب بهینه مواد مغذی، کاهش مصرف چربی و تسریع هضم کمک می‌کند. ماست همچنین بدون افزایش کالری به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. پس دیگر مدام از خودتان نپرسید که چگونه لاغر شویم در خانه.

  • چای نعناع بنوشید

اگر همیشه بعد از شام به دنبال شیرینی هستید، یک فنجان چای نعنا بنوشید تا اشتهای خود را سیراب کنید. عطر قوی نعناع نشان داده است که اشتها را سرکوب می‌کند. یک مطالعه تحقیقی ناسا همچنین نشان داد افرادی که در موقعیت‌های استرس‌زا نعناع را استشمام می‌کنند، اضطراب و خستگی را تا 20 درصد و ناامیدی‌شان را تا 25 درصد کاهش می‌دهند.

این خاصیت نعناع به کاهش وزن نیز کمک می‌کند و زمانی که سطح هورمون کورتیزول بالا می‌رود، استرس ناشی از آن بر متابولیسم اثر منفی می‌گذارد. چای نعناع به مبارزه با استرس و کاهش سطح این هورمون کمک می‌کند.

  • ترک سیگار را جدی بگیرید

اگر سیگاری هستید، باید بدانید که سیگار شما را از احساس سلامتی و رفتن به باشگاه دور می‌کند. شما نیاز به ورزش و دویدن طولانی دارید و ترک سیگار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که گام‌های درستی برای کاهش وزن برمی دارید.

جمع بندی

راه‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغر شدن در خانه وجود دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها برای پاسخ به سؤال چگونه لاغر شویم در خانه، پرداختیم. اگر تصمیم دارید در کمترین زمان ممکن وزن زیادی کم کنید، با رعایت این نکات به هدف خود خواهید رسید.

اگر شرایط جسمانی خاصی دارید، با یک متخصص تغذیه در مورد برنامه کاهش وزن مشورت کنید. مشاوره‌ها و رژیم‌های غذایی خانم دکتر فاطمه مفیدی، بهترین روش برای پاسخ به سؤال چگونه لاغر شویم در خانه هستند؛ زیرا این رژیم‌ها کاملاً تخصصی هستند.

همچنین مطالعه کنید: برنامه غذایی برای بدن سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *