زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای

زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای

زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای غذایی کم چرب، پر پروتئین ، سالم همراه با سبزیجات مورد دلخواه شما، جهت یک نهار آرام با خانواده…وقتی صحبت از زرشک پلو با مرغ می شه تقریبأ هیچ ایرانی نیست که این غذا رو دوست نداشته باشه. در واقع این غذای پروتئینی کربوهیدراتی از قدیم الایام گل سر سبد مهمانی ها و سفره های ایرانی بوده. اما نکته ای که در دایتون این غذا رو تبدیل به یک سوپرفود مغذی کرده، استفاده از متد مدیترانه ای برای سالم و خوشمزه کردن این غذای فوق العاده ایرانی است. پس دستور تهیه این غذای بی نظیر را از دایتون هدیه بگیرید…

 

 

زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای

دایتون

 

 

 

 

 

 

 

 

 طرز تهیه ی زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای

 

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای:

مرحله اول آماده سازی:

ابتدا قبل از اینکه مرغ را بشویید، با یک عدد چاقوی تیز پوست مرغ را جدا کرده و سپس تمامی چربی های قابل رؤیت گوشت را هم از قسمت های سطحی و هم از قسمت های داخلی و لا به لای بافت های ماهیچه ای مثلأ داخل و اطراف ران ها، بال، گردن و سینه جدا کنید.

2 حبه سیر را رنده کرده و با 1 ق غ روغن زیتون و حرارت بسیار ملایم به صورت سیر داغ در بیاورید.

1 ق غ رب گوجه را هم به سیر داغ اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خوشرنگ شود.

1 عدد پیاز و 2 حبه سیر دیگر را فقط پوست بکنید اما خرد نکنید.

زرشک رو بهتره خیس بدید و همو نطور خشک استفاده نکنید. بعد ار چز آبکش کردن در ماهیتابه بریزید و با 1 ق غ روغن کنجد و 2 ق م مربای بهار نارنج تفت بدید. در ضمن نیاز نیست زرشک رو زیاد تفت بدید، حدود 30 ثانیه کفایت می کنه. بیشتر از اون می سوزه و رنگ زیباش رو از دست می ده. همین که دیدید زرشک ها دارن پف می کنن، از روی حرارت بردارید.

بعد از اینکه تفت خورد، زعفران آب کرده به زرشک اضافه کنید و مقداری پلوی سفید روش بریزید و مخلوط کنید.

 

 مرحله پخت زرشک پلو با مرغ مدیترانه ای

مرحله دوم روش پخت:

در یک قابلمه متوسط یا زودپز به اندازه ای که روی مرغ را آب بگیرد، آب بریزید. سپس مرغ را با 1 عدد پیاز سالم و 2 حبه سیرو نمک و فلفل بگذارید تا حدود 1 ساعت حسابی بپزد.

سپس رب گوجه و سیرداغ و زعفران را اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و بگذارید تا جا بیفتد و آب آن غلیظ شود. در نهایت میتوانید در فر بگذارید، شعله رو را روشن کرده و چند دقیقه بگذارید تا برشته شود.

برای پخت برنج، یک قابلمه نسوز بردارید برنج شسته شده را در آن بریزید سپس آب را تا جایی به برنج اضافه کنید که به اندازه 1 بند انگشت روی آن را بپوشاند. استفاده از روغن الزامی نیست اما اگر تمایل به روغن دارید، به ازای هر پیمانه، 1 ق م روغن کانولا اضافه کنید. نمک هم به میزان خیلی کم یا بدون نمک طبخ کنید.

 

حتما بخوانید مقاله ی اندازه گیری سهم غذا در رژیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *