رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای مدام در صدر لیست بهترین رژیم های غذایی قرار دارد. تعجبی هم ندارد چرا که مطالعات نشان می دهند رژیم غذایی – سرشار از میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و چربی های سالم – باعث کاهش وزن و کند شدن روند پیری می شود. حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به نصف کاهش دهد و بهتر از همه این است که میتواند یکی از ساده ترین رژیم های غذایی برای رعایت کردن باشد. زیرا با کمال تعجب ، شما هنوز هم می توانید از نان و برنج  در برنامه لذت ببرید و لازم نیست رژیم خود را به طور کامل تغییر دهید تا از مزایای آن استفاده کنید. کافی است پی ببرید ایجاد برخی تغییر و تحولات کوچک ، منافع بزرگی برای سلامتی شما در آینده به همراه خواهد داشت. اگر می خواهید رژیم مدیترانه ای را به سبک استایل شرقی عملی کنید با 10 جایگزینی ساده دایتوون به شما کمک می کند… سایر رژیمهای دایتون

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی ماهی را جایگزین استیک کنید:

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی ماهی را جایگزین استیک کنید:

به توصیه رژیم مدیترانه ای حداقل دو بار در هفته باید از ماهی های چرب استفاده کنیم. ماهی به علت دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 ، یک انتخاب سالم از نظر سلامت قلبی است علاوه بر آن به اندازه کافی با عطر و طعم سرشار است بنابراین به راحتی میتوانید آن را جایگزین غذاهای گوشتی مورد علاقه تان بکنید. در استایل شرقی برگر گوشت گاو را با برگر ماهی قزل آلا تعویض کنید و به جای اینکه استیک کباب کنید، این سالمون کبابی فوق العاده آسان را با خردل و گیاهان معطر امتحان کنید

روغن زیتون را جایگزین کره کنید

در رژیم مدیترانه ای روغن زیتون را جایگزین کره کنید:

اگر تا کنون،عادت به خوردن کره با ماکارونی ، سبزیجات بخارپز و نان داشتید، در رژیم مدیترانه ای یک دلیل خوب برای جایگزینی آن با روغن زیتون وجود دارد: روغن زیتون نه تنها حاوی چربی های اشباع نشده از نظر سلامت قلب است که می تواند به کاهش کلسترول هم کمک کند ، بعلاوه مطالعه ای در سال 2015 که در ژورنال JAMA منتشر شده است که نشان می دهد،اضافه کردن یک واحد روغن زیتون و آجیل به رژیم غذایی، می تواند حافظه را در افراد مسن بهبود بخشد. حتی امیدوار کننده تر از آن، مطالعه ای است که در سپتامبر 2015 منتشر شد، این مطالعه نشان داد زنانی که در رژیم غذایی مدیترانه ای خود 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر داشتند ، خطر ابتلا به سرطان بدخیم پستان نسبت به زنانی که توصیه به کاهش مصرف چربی روزانه داشتند، بیشتر کاهش پیدا کرد. در استایل شرقی روی پاستا و سبزیجات بخارپز روغن زیتون سیر دار و فلفل سیاه بپاشید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی نان روستایی را جایگزین رول های نان سفید کنید

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی نان روستایی را جایگزین رول های نان سفید کنید:

رژیم غذایی که نان هنوز در منو است؟ ثبت نام کنید! ساندویچ ها و سبد های نان یک حق عادلانه هستند – به راحتی  گندم سفید و آرد سفید شده را با انواع دانه های کامل تعویض کنید. در رژیم مدیترانه ای گندم كامل گزينه هوشمندانه اي است. در استایل شرقی نه تنها یک دوز سالم از غلات کامل دریافت می کنید ، بلکه پیتاس ها نسبت به رول و برش های نان از کالری کمتری برخوردارند.

توت ها را جایگزین ژله کنید

در رژیم مدیترانه ای توت ها را جایگزین ژله کنید:

میوه و سبزیجات باید جزء اصلی هر برنامه غذایی سالم باشند و رژیم مدیترانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست ، با تأکید بر اینکه هر وعده غذایی، حول و حوش غذاهای گیاهی می چرخد، اگر شما یک دوست دار و عاشق ژله هستید ، در استایل شرقی به راحتی میتوانید به جای ژله فرآوری شده، انواع توت ها را انتخاب کنید. و لایه های توت فرنگی ، تمشک یا زغال اخته را روی نان تست کره بادام زمینی خود قرار دهید و یک ساندویچ شیرین و شور بدون هیچ  قند اضافه ای درست کنید. یا توت ها را در مخلوط کن بریزید تا زمانی که به یک قوام ژله ای مانند برسند مخلوط کنید و مانند ژله استفاده کنید یا روی ساندویچ ها و نان تست ها قرار دهید و به جو دوسر هم بزنید.

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی پاستا پوتانتسکا را جایگزین پنه آلفردو کنید

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی پاستا پوتانتسکا را جایگزین پنه آلفردو کنید:

ناهارخوری ایتالیایی؟ کاسه ماکارونی را نگه دارید ، اما سس پوتانزا را درست کنید. این سس فوق العاده با طعم های مدیترانه ای و ترکیباتی مانند سیر ، روغن زیتون و کپر تهیه می شود. این سس در رژیم مدیترانه ای جایگزین سبک تری به جای سس آلفردو مبتنی بر خامه است. در استایل شرقی اگر از ماکارونی سبوس دار هم استفاده کنید که دیگر عالی است.

 

 ادویه جات را جایگزین نمک کنید

 ادویه جات را جایگزین نمک کنید:

نمکدان را کنار بگذارید! غذاها در رژیم مدیترانه ای پر از گیاهان و ادویه جات متنوع هستند در واقع در رژیم مدیترانه ای یک مبادله فوق العاده آسان با نمک ادویه ها هستند آنها طعم معجزه آسایی بدون ذره ای سدیم به غذای شما می دهند. گیاهان تازه رازهای مخفی آشپزخانه شما هستند. آنها بهترین چیزهایی هستند که در اختیار دارید. حتی ساده ترین غذاها را به یک وعده غذایی لوکس و عالی تبدیل می کنند. در استایل شرقی طعم تازه ریحان واقعا دستور های تهیه  ماکارونی را زنده می کند ، در حالی که نعناع خرد شده به سالادهای سبوس دار و گوشت ها  طعم رویایی می بخشد. هنگامی که صحبت از ادویه ها شد ، از زنجبیل و پاپریکای دودی برای برای سیب زمینی و خورش های گوشتی استفاده کنید.

 

آووکادو را جایگزین مایونز کنید

آووکادو را جایگزین مایونز کنید:

همه میدانیم یکی از چاق کننده ها مایونز است. اضافه کردن مایونز به ساندویچ واقعا آن را پر کالری می کند. اما صادقانه بگویم ، گاهی اوقات سس مایونز خامه ای ساندویچ شما را از حالت معمولی تبدیل به خوشمزه می کند. اما خبر خوب این است که در رژیم مدیترانه ای هم شما میتوانید ، به لطف آووکادو یک ساندویچ رضایت بخش داشته باشید که برای شما نیز مناسب و مفید است. آووکادو در استایل شرقی با یک بافت خامه ای و ضخیم مشابه مایونز،  همچنین پر از چربی های سالم، فیبر و پتاسیم برای سلامت قلب است. پس بدون نگرانی با آن سس های خوشمزه درست کنید و از ساندویچ تان لذت ببرید.

 

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی مغزی جات خام را جایگزین گرانولا بار کنید

در رژیم مدیترانه ای به سبک استایل شرقی مغزی جات خام را جایگزین گرانولا بار کنید:

گرانولا بار یکی از غذاهای به اصطلاح سالم است که همیشه تبلیغ می شود. اما بسیاری از مارک های معروف آنها با مواد فرآوری شده و قندهای تصفیه شده ساخته می شوند که رژیم مدیترانه ای از آنها دوری می کند. بهتر است به جای آنها انواع مختلفی آجیل خریداری کنید و در استایل شرقی آنها را بصورت خام استفاده کنید یا با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ادویه جات ترش در حدود 30 دقیقه در 350 درجه بپزید و لذت ببرید.

 لوبیا ها را جایگزین بوقلمون فراوری شده کنید

در رژیم مدیترانه ای لوبیا ها را جایگزین بوقلمون فراوری شده کنید:

مسلم است که ، گوشتهای فراوری شده مانند بوقلمون دودی اغلب برای خوشمزه کردن و هیجان انگیز کردن سالاد استفاده می شوند. اما گوشت هایی مانند بوقلمون و ژامبون ، که مملو از سدیم هستند، خیلی کم و به عنوان تفریح  در رژیم مدیترانه ای استفاده می شوند. در عوض، شما میتوانید در استایل شرقی سالاد خود را با لوبیا های غنی از فیبر و پروتئین، خوشمزه و خاص کنید. غذاهای گیاهی بسیار متنوع و جالب هستند و  به شما کمک می کنند تا یک غذای مغذی خوشمزه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *