راهکار های تغذیه ای درمان کوتاهی قد

درمان کوتاهی قد

راهکار های تغذیه ای درمان کوتاهی قد ، لازم به ذکر است بدانید در اکثر موارد کوتاهی قد ارتباطی به کمبود ترشح هورمون رشد ندارد و خوشبختانه عوامل مختلفی بر ظرفیت افزایش قد یا بلوغ زودرس اثر گذار هستند که به آسانی می توان آنها را مرتفع کرد و تنها یک درصد از کودکان و نوجوانان نیازمند تزریق هورمون رشد هستند. درحالیکه درسایر موارد تغییر سبک زندگی، عادات غذایی، توجه به ساعات بیولوژیکی خواب، می تواند کارساز باشد. بنابراین قبل از هر اقدام عجولانه ای ابتدا مشکل کوتاهی قد فرزند خود را ریشه یابی کرده و سپس اقدام درست را بکار بگیرید.

 

اول از هر چیز خاطر نشان می کنم که زمینه های ژنتیکی به ارث رسیده از پدر و مادر، تعیین کنندگان اصلی رشد قدی فرزند شما می باشند. اما فاکتورهای محیطی مثل تغذیه و خواب مناسب می توانند به کمک فاکتورهای ژنتیکی آمده و سبب بروز هرچه بیشتر ژن های رشد قدی گردند.

 

درمان کوتاهی قد

 

فاکتورهای محیطی بسیار متعدد هستند و از همان ابتدا یعنی دوره رویانی، جنینی، نوزادی، نوپایی، کودکی و نوجوانی بر رشد قدی تأثیر گذارند. این فاکتورهای محیطی شامل: تغذیه و مواد مغذی، خواب کافی، سیستم ایمنی قوی، فعالیت بدنی و ورزش، عوامل روحی و بیماریهای مزمن می باشند.

 

دایتون

 

نیاز به غذا و مواد مغذی از همان ابتدای حیات یعنی تلاقی اسپرم و تخمک مهم است. تا اطلاعات ژنتیکی به ارث رسیده را بطور کامل به مرحله ظهور برسانند. و این در صورتی امکان پذیر است که تنوع غذایی رعایت گردد چرا که هیچ گروه غذایی به تنهایی قادر نیست درشت و ریزمغذی ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فیبری و شیمیایی دیگر را فراهم سازد. بنابراین مصرف مکمل های غذایی به تنهایی کافی نیست. در صورتی که تغذیه کیفیت و کمیت لازم را دارا باشد، در پایان یکسالگی 25 سانتی متر به قد اضافه می شود و در پایان دو سالگی 12/5 سانتی متر به قد اضافه خواهد شد و در پایان 3 سالگی 6/25 سانتی متر اضافه می شود و اگر کماکان شرایط محیطی خوب باشد، با استفاده از فورمول (سن×6)+77می توان قد تقریبی کودک را در 12 سالگی محاسبه کرد.

با دایتون همرا باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *