حذف چربی های موضعی با رژیم غذایی

حذف چربی های موضعی

حذف چربی های موضعی با رژیم ، چاقی موضعی یعنی تجمع چربی در نقاط خاص نه کل بدن، از یکسو سبب ایجاد ظاهری نامتناسب نموده و از سوی دیگر با افزایش خطر بیماری های متابولیک از جمله دیابت و بعضی از انواع سرطان ها همراه می باشد. لذا محققین همواره در پی راه حلی جهت بر طرف کردن این معذل بوده اند.

البته در ابتدا لازم به ذکر است که هیچ رژیم غذایی علمی وجود ندارد که انحصارا ادعای از بین بردن چربی های موضعی را داشته باشد.با اینحال مصرف برخی ترکیبات غذایی در کنار رژیم اصولی می تواند کمک کننده باشد.

حذف چربی های موضعی

به عنوان اولین گام برای حذف چربی های موضعی روش پخت خود را تصحیح کنید:

با این کار کل کالری دریافتی خود را کم می کنید و این کمک بسیار زیادی به حذف چربی های شکمی خواهد کرد. بنابراین روش های پخت سالم یعنی گریل، بخارپز و آبپز را جایگزین سرخ کردن کنید.

 

حذف چربی های موضعی

برای حذف چربی های موضعی ساعت خواب خود را با خوردن بعضی مواد غذایی تنظیم کنید:

به عنوان مثال غذاهای پروتئینی مثل گوشت بوقلمون و سبوس دار مانند نان جو دوسر و لبنیات کم چرب به علت تریپتوفان، تحریک کننده هورمون ملاتونین یعنی همان هورمون خواب هستند. و  از آنجایی که سیکل خواب با هورمون های سیری و گرسنگی رابطه مستقیم دارد، تنظیم ساعت خواب به کنترل اشتها کمک می کند.

 

میو ه های رنگارنگ

از میوه های رنگارنگ مخصوصا رنگ قرمز استفاده کنید:

تاثیر آنتوسیانین، رنگدانه قرمز موجود در توت ها در از بین بردن چربی های موضعی اثبات شده است.

 

چای سبز

چای سبز در رژیم غذایی:

روزانه 2 فنجان چای سبز مصرف کنید. چای سبز دارای ترکیبات فلاونوئیدی فعالی است که از یکسو سوخت و ساز بدن و از سوی دیگر به چربی سوزی کمک خواهند کرد.

 

سبزیجات در مواد غذایی
سبزیجات در مواد غذایی

به مقدار فراوان سبزی مصرف کنید:

زیرا آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات، ترکیبات سمی که در اثر کاهش وزن از بافت چربی آزاد می شوند را خنثی می کنند، لذا از ایجاد سلولیت جلوگیری می شود.

 

مواد غذای ضد التهاب
مواد غذای ضد التهاب

تا حد امکان مواد غذایی ضد التهاب مصرف کنید تا زودتر به اندام ایده آل برسید:

در این خصوص چربی های امگا 3 که در گوشت ماهی و روغن کانولا و گردو و جود دارند از موثرترین ضدالتهاب ها به شمار می آیند. بنابراین ماهی بخارپز را جایگزین گوشت قرمز کنید و در روز 1 عدد گردو و 1 قاشق مرباخوری روغن کانولا مصرف کنید.

 

ورزش
ورزش

ورزش کنید و آب بنوشید:

با اینکار از یکسو متابولیسم بدن شما به بالاترین حد خواهد رسید و از سوی دیگر بافت های ماهیچه ای را جایگزین بافت های چربی ناخواسته می کنید. آب را هم فراموش نکنید زیرا سموم بدن تنها با آب دفع خواهند شد. در غیر اینصورت به شکل سلولیت در بدن شما انباشته می شوند.

حتما بخوانید: رژیم غذایی کتوژنیک و کاهش وزنی ناپایدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *